Informacja - jak załatwić sprawy w UG Łącko
Szanowni Państwo,
uprzejmie informujemy, że w zaistniałej sytuacji wszystkie wnioski składane w Urzędzie Gminy Łącko mogę być dostarczane w formie elektronicznej lub osobiście do specjalnie przygotowanego pojemnika umieszczonego przy wejściu głównym budynku urzędu.
Pracownicy urzędu telefonicznie udzielą wszelkich niezbędnych informacji i porad odnośnie realizacji poszczególnych spraw obywateli w okresie ograniczenia bezpośredniej obsługi stron w Urzędzie Gminy.
W sprawach bardzo pilnych, które wymagają osobistego kontaktu z pracownikiem urzędu będzie to możliwe po uprzednim umówieniu się telefonicznie.
Dane kontaktowe:
Sekretariat - 18 414-07-11
Urząd Stanu Cywilnego - 18 414-07-16
Ewidencja Ludności i Dowody Osobiste - 18 414-07-17
Ośrodek Pomocy Społecznej - 18 414-07-34
fax - 18 414-07-40
e-mail urzędu: gmina@lacko.pl
skrytka EPUAP: /a1q79qfv42/skrytka
wykaz wszystkich nr telefonów - https://www.lacko.pl/numery-telefonow.html
Godziny pracy Urzędu Gminy w Łącku:
Poniedziałek: 7.30 – 17.00
Wtorek – Czwartek: 7.30 – 15.30
Piątek: 7.30 – 14.00
Pod tym adresem najdziecie Pastwo listę niezbędnych wniosków, formularzy w celu załatwienia spraw na poszczególnych stanowiskach:
https://www.lacko.pl/druki-formularze-karty-uslug-ii.html
Jak przez Internet założyć profil zaufany
W celu złożenia wniosku, pisma drogą elektroniczną do urzędu konieczne jest posiadanie profilu zaufanego, kwalifikowanego podpisu elektronicznego lub podpisu osobistego.
Instrukcja zdalnego zakładania profilu zaufanego dostępna jest w poradniku Ministerstwa Cyfryzacji: https://www.youtube.com/watch?v=5zvWIQ7cLVU
Jak złożyć wniosek o wydanie dowodu osobistego
Na stronie Ministerstwa Cyfryzacji został przygotowany wideo-poradnik jak przez Internet złożyć wniosek o wydanie dowodu osobistego: https://www.youtube.com/watch?v=dGJWUFxUSSE
Adresy e-usług do składania wniosków o wydanie dowodu osobistego:
https://www.gov.pl/web/gov/uzyskaj-dowod-osobisty
https://www.gov.pl/web/gov/uzyskaj-dowod-osobisty-dla-dziecka-lub-podopiecznego
https://www.gov.pl/web/gov/zdjecie-do-dowodu-lub-paszportu
CEIDG - KOMUNIKAT DLA PRZEDSIĘBIORCÓW
Jak złożyć wniosek on-line za pośrednictwem formularza elektronicznego dostępnego na stronie internetowej CEIDG (www.ceidg.gov.pl) i podpisania go za pomocą profilu zaufanego ePUAP lub certyfikatu kwalifikowanego,
Istnieje również możliwość wysłania wniosku tradycyjną pocztą do Urzędu Gminy, w tym przypadku własnoręczność podpisu powinien poświadczyć notariusz (powodem jest brak możliwości potwierdzenia tożsamości składającego wniosek do CEIDG przez pracownika urzędu – obowiązek wynikający z przepisów prawa).
Dodatkowo przypominamy, że zgłoszenie zmiany, zawieszenia, wznowienia lub zaprzestania wykonywania działalności gospodarczej, przedsiębiorca będzie mógł dokonać w dowolnym terminie (nawet z datą wsteczną) tak, aby wpis zawierał dane zgodne z rzeczywistym stanem rzeczy.
Jak odebrać obowiązkowe kody kreskowe (etykiety) na odpady segregowane, zmieszane i bioodpady.
Po zgłoszeniu zapotrzebowania na kody kreskowe telefonicznie pod nr tel. 18 414-07-51 lub mailem gmina@lacko.pl zostaną one przesłane pocztą tradycyjną lub zostanie ustalony indywidualny termin ich odbioru.
Jak uzyskać pozwolenie na usunięcie drzewa.
Pobierz formularz ze strony internetowej urzędu. Wypełnij i wyślij go drogą pocztową lub wrzuć do pojemnika umieszczonego przy wejściu głównym budynku urzędu.
Szczegółowe informacje związane z wypełnieniem wniosku oraz procedurą otrzymania pozwolenia uzyskają Państwo pod nr tel. 18 414-07-18.
Jak uzyskać zaświadczenie z miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego lub rewitalizacji.
Pobierz formularz ze strony internetowej urzędu. Wypełnij i wyślij go drogą pocztową lub wrzuć do pojemnika umieszczonego przy wejściu głównym budynku urzędu.
Szczegółowe informacje związane z wypełnieniem wniosku oraz procedurą otrzymania zaświadczenia uzyskają Państwo pod nr tel. 18 414-07-38.
Jak załatwić sprawy związane z wypisem i wyrysem z miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego w tym wnioski o zmianę mpzp oraz podział nieruchomości.
Pobierz formularz ze strony internetowej urzędu. Wypełnij i prześlij go drogą pocztową lub wrzuć do pojemnika umieszczonego przy wejściu głównym budynku urzędu.
Szczegółowe informacje związane z wypełnieniem wniosku oraz samą procedurą załatwienia sprawy uzyskają Państwo pod nr tel. 18 414-07-18.
Jak nadać numer budynku.
Pobierz formularz ze strony internetowej urzędu. Wypełnij i prześlij go drogą pocztową lub wrzuć do pojemnika umieszczonego przy wejściu głównym budynku urzędu.
Szczegółowe informacje związane z wypełnieniem wniosku oraz procedurą otrzymania numeru budynku Państwo dzwoniąc pod nr tel. 18 414 07 25.
W pozostałych sprawach można kontaktować się telefonicznie z pracownikami urzędu, których bezpośrednie numery znajdą Państwo pod adresem: https://www.lacko.pl/numery-telefonow.html